Tuesday 18 February 2014

SHAKLEE DAN ECZEMA

Assalamualaikum

Ops hari selasa yang indah, tak hujan..panas lagi..mohon hujan turun la malam ini..amin..hari ini nak story sikit pasal eczema..dl tak ambil peduli pun dengan penyakit kulit enzema ini, tapi semenjak dari Distributor Shaklee ini, info perlu pelbagai..kena tahu serba sedikit info tentang penyakit dan cara merawat..

Info apa itu ECZEMA
Eczema merupakan penyakit kulit yang kebiasaan terjadi kepada baby, akan tetapi boleh terjadi jugak pada golongan dewasa.

Penyakit eczema ini sering terjadi kebiasaan kepada baby yang baru berusia 2 hingga 6 bulan.  Salah satu Atopic Dermatitis. Ada baby yang selepas 6 bulan akan beransur pulih kulit mereka, tapi ada gak yang berterusan sehingga dewasa. Walaupun eczema ini bukan penyakit berjangkit, tetapi ia merupakan penyakit yang komplikasi menyebabkan keresahan dan keadaan yang tidak menentu kepada si pesakit.

Ni contoh kulit baby yang mengalami masalah eczema.





Kebiasaan kita melihat baby terkena eczema di bahagian kulit muka mereka.  Dan biasanya kulit yang terkena itu menjadi kering, kasar, bersisik dan ada juga yang berair yang mengebabkan kegatalan.

Jom nak share lagi punca terjadi eczema di kalangan kita :
1.  Ahli keluarga yang mempuyai sejarah mempunyai penyakit eczema, alergic dan asma 
2.  Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stress
3.  Pemakanan turut pengaruhi seperti alkohol, makanan tenusu, gandum, telur dan makanan laut 
4.  pengawet dan pewarna makanan 
5.  Asap rokok, bahan kimia, cuaca yang mungkin terlalu panas atau berlembap 
6.  Alahan pada kulit seperti syampu, sabun, bahan pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan dan hama pada haiwan peliharaan

So nak share lagi, shaklee turut tawarkan supplement cadangan yang boleh diamalkan buat anda yang mengalami masalah eczema ini. 

SUPPLEMENT DALAMAN 

Alfafa adalah raja kepada tumbuhan dan herba.  Kaya dengan kandungan Klorofil yang dapat bantu masalah penyakit kulit seperti eczema.


Mealshakes dan ESP membantu didalam menyembuhan luka dari dalam dan proses penggantian sel baru yang lebih sihat.  Sel badan yang sihat membantu memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya bantu pulihkan eczema dengan cepat.

mereka yang dikaitkan dengan eczema mempunyai sistem imunisasi yang rendah, oleh pengambilan Nutriferon dapat membantu mengatasi masalah sistem imun badan yang rendah.

Omega Guard adalah Omega 3 yang bersifat inflamasi yang dapat kawal keradangan kulit dan turut dapat memhaluskan kulit dengan berkesan 
Samada ambilan secara konsisten setiap malam satu biji atau sapuan minyak vitamin e ini di tempat kulit yang ada enzema.



SUPPLEMENT LUARAN 



Sapu Herbal Blend di tempat yang terkena eczema.  Tetapi eczema tak sesuai dengan kulit yang berair.

Basic H boleh digunakan buat mereka yang mempunyai masalah alahan kepada sabun atau sebarang bahan kimia.  Campuran 5 titik basic H kedalam baldi mandian untuk merawat eczema.  tapi tak sesuai untuk yang ada eczema yang berkulit kering kerana boleh menyebabkan kulit lebih kering dan mengelupas. 


Jom cuba set cadangan bagi eczema ini..belum cuba belum tahu lagi tau..apa kata cuba, mencegah itu lebih bagus dari merawat..pece..ada yang nak mencuba blh hubungi wakil pengedar Shaklee anda..atau boleh juga hubungi dya..hehee












NURUL NADIA ABD KUDUS 
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 
017-4739893 
COD AREA : GOMBAK, TAMAN MELAWATI, WANGSAMAJU, SETAPAK, CHERAS, AMPANG 

No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved By Ibu Sayang Danish ♥ Design By Qiela Azman