Wednesday 17 September 2014

DOS VITAMIN C SEHARIAN DIPERLUKAN

Assalamualaikum

Alhamdulillah masuk kerja setelah bercuti lama, hamboi tak lama pun, sehari je Isnin dan Selasa Hari Malaysia..cuti free..hehehee..alhamdulillah Malayisa aman damai..syukur padaMU ALLAH, Selamat Hari Malaysia semua



Okay, dah lama tak celoteh so hari ini dya nak share sikit berkaitan dos vitamin c yang diperlukan bagi setiap peringkat umur.  Al maklum ada customer shaklee dya yang bertanya, sebenarnya berapa dos yang diperlukan bagi ibu hamil untuk ambilan vitamin c? untuk kanak-kanak pula bagaimana? so meh dya share info ini, sebenarnya ini info dari google jugak, dya membaca info berkaitan dos vitamin c ini dari blog Dr Zubaidi sendiri, dan dya sharekan di sini.  Semoga memberi infomasi berguna buat anda semua.

1.  Lelaki Dewasa > dos yang dicadangkan adalah sebanyak 90mg sehari 
2.  Wanita Dewasa > dos yang dicadangkan adalah sebanyak 75mg sehari 

JUMLAH HAD MAKSIMUM YANG DIPERLUKAN SEHARI BAGI LELAKI DAN WANITA DEWASA ADALAH 2000MG SEHARI !!!

Akan tetapi bagi anda yang merokok, penambahan dos diperlukan sebanyak 45mg lagi.  Dan untuk kanak-kanak, amatlah penting pengambilan vitamin c ini sebagai sistem imun badan mereka.  akan tetapi ada peringkat dos pengambilan juga, contoh bagi kanak-kanak berumur 1 hingga 3 tahun, dos adalah tidak lebih 400mg sehari.  Manakala bagi yang berumur 4 hingga 8 tahun dos yang diperlukan adalah tidak lebih 650mg.  Jadi untuk ibu diluar, chewable vitamin c dari shaklee ini sangat sesuai untuk kanak-kanak.  Bagi kanak-kanak yang telah berumur 9 hingga 13 tahun vitamin c shaklee sangat sesuai kerana dos pengambilan bagi kumpulan ini adalah sebanyak tidak lebih 1200mg sehari dan vitamin c shaklee menawarkan sebanyak 1000mg sebiji.


CHEWABLE VITAMIN C (100MG) 


VITA C PLUS SHAKLEE (1000MG) 

Bagi rakan dya diluar, nak tahu mengapa vitamin c sangat penting dalam kehidupan seharian anda? Jom dya share sedikit info ye.

1.  sebagai sistem imuniti badan

2.  Membuang toksin-toksin (antioksidan)

3.  Mencegah penyakit bahaya seperti kanser dan memperlahankan pertumbuhan tumor

4.  Untuk kesihatan sistem jantung

5.  Meningkatkan kadar pengeluaran kolegan 

6.  Mempercepatkan proses pemulihan luka

7.  Dapat mengurangkan stress seseorang

8.  Mengurangkan alahan seseorang 

9.  Meningkatkan penyerapan zat besi ke dalam darah 

So sangat tak rugi tak bagi yang amalkan vitamin c ini, lagi-lagi untuk kecantikan dan kesihatan dalaman anda..dan lagi best dan tak rugi jika anda amalkan dari Shaklee..nak tahu sebab apa? 

SEBOTOL VITA C PLUS > 180 BIJI > TAHAN SEHINGGA 6 BULAN !!! 

SEBOTOL CHEWABLE VITAMIN C > 90 BIJI > TAHAN SEHINGGA 3 BULAN !!!

Apa tunggu lagi, mari dapatkan vitamin c dari Shaklee. Dan untuk anda diluar yang ingin amalkan dan mencuba vitamin c dari Shaklee ini,. boleh dapatkan dari Dya atau Pengedar Sah Shaklee berdekatan anda ye.

Sharing beberapa testimoni vitamin c dari Shaklee untuk anda 





* selamat mencuba dan merasaikan kebaikan vitamin c shaklee* 


017-4739893
NURUL NADIA ABD KUDUS
PENGEDAR SAH SHAKLEE
COD : GOMBAK / TAMAN MELAWATI / AMPANG / WANGSAMAJU 


No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved By Ibu Sayang Danish ♥ Design By Qiela Azman