Tuesday 14 October 2014

ADA APA DENGAN MADU PADA ANAK-ANAK?

Assalamualaikum 

Selamat pagi semua, bangun pagi bersiap ke tempat kerja, alhamdulillah hujan turun pada pagi ini. dan kembali cerah disinari Matahari. Syukur dengan nikmat Allah. Masih bernafas di muka bumi ini. Alhamdulillah bersyukur bergembira kerana masih diberikan nyawa oleh Allah dan dengan apa yang kita miliki pada hari ini. 

Bermula pagi hari dengan bersolat Subuh dan membaca Al-Fatihah untuk disedekahkan kepada Nabi Muhammad SAW, Suami tersayang, ibu dan ayah, keluarga dan sahabat tersayang. Alhamdulillah syukur terima kasih Allah 

Alhamdulillah pagi ini sebenarnya dya nak share info rahsia khasiat madu kepada kita setiap hari. Madu merupakan makanan Sunnah Nabi dan mempuyai seribu satu khasiat yang terkandung di dalam madu ini. Alhamdulillah danish membesar bersama makanan sunnah antara madu dan kismis. Memang menjadi amalan dya setiap pagi memberi sesudu madu kepada Danish. dan cara paling mudah yang dya buat adalah bancuh bersama dengan susu danish.  So setiap pagi sebelum menghantar danish ke rumah pengasuh, dya bekalkan sebotol susu dengan tambahan madu di dalamnya.  

Dan sebenarnya sebagai ibu, dya memang mencari madu yang berkhasiat dan kurang gula, yela sebagai contoh kalau kita biarkan madu di luar dan melihat semut banyak hinggap botol madu, sure dya pasti gula banyak di dalam madu tersebut.  hihi..jadi dya akan pastikan madu yang dya beli adalah tulen dan penuh khasiat.




KHASIAT MADU KEPADA ANAK 

1.  Sumber vitamin yang lengkap kepada anak

 Untuk makluman ibu bapa diluar, madu ini sebenarnya mengandungi seluruh vitamin yang lengkap untuk anak.  Antaranya A, B1, B2, B3, B5, B6, D, K, E, Urid Asid dan asam nikotinat.  dan yang pasti vitamin ini penting untuk diserap kedalam badan anak kita.  Madu juga antara makanan yang mudah diserap kedalam badan.

2.  Menyembuhkan Batuk anak 

Pasti anak mudah diserang selesama dan batuk, dan memandangkan keadaan cuaca yang tidak menentu ini lagi la membuatkan anak kita pasti mudah dijangkiti dengan batuk dan selesema.  Jadi untuk mengatasi masalah ini, paling mudah adalah dengan sesudu madu.  Kenapa madu?  kerana madu mengandungi kandungan dekstometorfan yang berfungsi meredakan batuk anak lagi-lagi pada waktu malam.

3.  Bagus untuk Pencernaan 

Sembelit !!!! itu pasti kepada anak kita.  Jadi salah satu cara mengatasi masalah sembelit kepada anak adalah dengan madu.  Hal ini kerana laktobasilus dan 4 jenis bifidobacteria bantu untuk membunuh bakteria yang terdapat di dalam usus anak.

4.  Untuk Pertumbuhan Otak Anak 

Madu merupakan nutrisi otak yang sangat hebat untuk anak-anak sehingga dapat meningkatkan daya ingatan, daya berfikir dan seterusnya perkembangan otak mereka.  Cara paling mudah adalah dengan memberi sesudu madu sebelum tidur kepada anak supaya otak dapat bekerja pada saat anak anda sedang tidur.  

5.  Meningkat Nafsu Makan 

Bagi ibu bapa yang mengalami masalah anak tidak ada selera makan, susah untuk makan, memilih untuk makan dan sebagainya, madu boleh membantu anda menyelesaikan masalah ini.  Madu terbukti meningkatkan nafsu makan anak anda.  Mari amalkan bersama. 

Alhamdulillah semoga menjadi info berguna kepada anak semua.  Bagus di amalkan tau.  promosi bulan ini jangan lupa ye..salah satu makanan berkhasiat untuk anak jugak.  Ini juga menu berkhasiat yang memang menjadi amalan dya jugak kepada danish. 

" MEALSHAKES BUY 3 FREE 1 " BELI SEKARANG !!!!!!!




017-4739893
NURUL NADIA ABD KUDUS
PENGEDAR SAH SHAKLEE
COD : WANGSAMAJU / AMPANG / GOMBAK / TAMAN MELAWATI 
POS KE SELURUH MALAYSIA 


DANISH 8 BULAN 






No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved By Ibu Sayang Danish ♥ Design By Qiela Azman