Sunday 6 October 2013

COLLAGEN POWDER DARI SHAKLEE

Bismillahirahmanirahim

Hari nie topik shaklee kita buat entry collagen powder dari shaklee ye...disebabkan bulan ini promo gila-gila collagen powder so dya nak share sikit la info yang boleh dijadikan panduan kepada bakal penggemar collagen powder shaklee ini....

Kenapa perlu pilih collagen dari shaklee ini..meh sini dya share sikit pic collagen powder shaklee ye...





1.  Ramuan utama di dalam Collagen Powder ini ialah sisik ikan ( Red Snapper) yang terdapat di lautan dalam.

Apa pula kaitan sisik ikan merah yang duduk dalam lautan ini?
…Kenapa lautan dalam tu penting?
Bila sebut lautan dalam, ia bermakna tiada pencemaran kimia. Bila tiada pencemaran kimia, ikan yang berada di lautan dalam boleh dikatakan bebas pencemaran. Ini menjadikan ianya selamat dan tiada kesan sampingan yang negatif.
…Kenapa ikan merah dan bukan ikan-ikan laun?
Ikan merah ni sifat dia sangat lasak. Since ikan ini adalah ikan laut dalam, ia mampu menahan tekanan yang sangat tinggi. Ia turut bermaksud sifat yang ada dalam sisik ikan tu sangat kuat sebab boleh tahan duduk di laut dalam. Sifat yang sangat kuat ni menjadi jaminan Collagen yang bersumberkan ikan ni sangat reliable


2.  Collagen Powder Shaklee ini di proses melalui proses pemecahan molekul (hydrolisis) secara semulajadi.

Apa kepentingan proses pemecahan molekul nih?
Tubuh kita hanya boleh serap molekul yang bersaiz sangat kecik. Kalau molekul besar, nanti badan susah nak serap. Sebab itulah Shaklee menggunakan proseshydrolisis untuk menghasil Collagen Powder berkualiti tinggi.
Proses hydrolisis ni leceh, susah dan memakan belanja tinggi. Alternatif kepada proses ni adalah menggunakan bahan kimia seperti asid hidroklorik, pemanasan secara kimia dan pelbagai jenis asid. Proses menggunakan bahan kimia ni lebih murah.
Collagen yang diproses menggunakan bahan kimia mempunyai kesan sampingan yang negatif. Antaranya ada kemungkinan sel Collagen tersebut dah banyak terurai serta mengandungi sisa bahan kimia hasil dari cara pemprosesan tadi.
Sisa bahan kimia ni berbahaya untuk pemakanan atau penggunaan kita. Bayangkan kita guna collagen yang ada sisa asid hidroklorik? Walhal asid hidroklorik tu sikit je dah boleh rosakkan kulit.
Proses yang selamat dan bersih adalah pemecahan molekul (hydrolisis) menggunakan enzim proteolytic.
Untuk mendapatkan molekul yang boleh diserap oleh tubuh, proses ni perlu dibuat berulangkali secara berasingan. Paling kurang kena buat 8 kali. Alhamdulillah, Shaklee Collagen Powder melalui proses ni melebihi 8 kali.
Macam mana boleh tahu? Kita tengok nilai Dalton Collagen tu, ni saya ceritakan kat next point ya. Lagi kecil nilai Dalton tu, ia menandakan lagi banyak proses hydrolisis yang dijalankan ke atas Collagen tersebut dan menandakan lebih tinggi kualiti Collagen tu.
Proses ni bukan murah macam proses kimia yang senang tadi. Proses ni leceh tapiterjamin keselamatan penggunaannya dan tiada kesan sampingan negatif.



3.  Collagen Powder ini mudah diserap di dalam badan setiap pengguna 
Untuk keberkesanan pantas, kita perlu memastikan kadar penyerapan badan terhadap Collagen mestilah tinggi. Maksudnya bila minum je Collagen tu, diacepat menyerap dan terus bergerak ke arah organ yang memerlukan seperti kulit, rambut, kuku, otot dan sendi.
Di sinilah pentingnya kita memastikan berapa berat molekul Collagen dalam sesuatu jenama. Berat molekul Collagen diukur dalam unit Dalton (bukan ‘mg’ yer). Jadi sebelum beli, pastikan anda tahu berapa berat molekul Collagen tersebut.
Badan hanya boleh menyerap molekul Collagen yang mempunyai berat molekul bawah 3,000 Dalton. Semakin kecil nilai Dalton, semakin mudah ianya diserap oleh badan.
Berapa Berat Molekul Dalam Collagen Shaklee?
Berat molekul dalam Shaklee Collagen Powder hanyalah 1,000+ Dalton menjadikan ianya begitu mudah diserap oleh badan untuk hasil yang optimum.
Pengambilan Collagen yang mempunyai nilai Dalton yang tinggi adalah merbahaya kerana ianya tidak diserap oleh badan dan akan remain di dalam saluran darah. Dalam jangka masa panjang, ia boleh memberikan kesan negatif dan penyakit kronik.

So apa tunggu lagi, meh la grab peluang keemasan ini..sangat murah, gila-gila murah tau..yang kata tak mampu tu dah leh kata mampu..sebab harga standard je ngan collagen diluar..Kesan lebih nampak bila ambil 8minggu secara konsistent...siyes besh kan..meh nak share antara testimoni pengguna collagen powder shaklee ini ....

Sekian terima kasih 

NURUL NADIA ABD KUDUS 
017-4739893
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 


No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved By Ibu Sayang Danish ♥ Design By Qiela Azman