Sunday 6 October 2013

DEMAM OH DEMAM

Assalamualaikum

Sorry dah seminggu tak upate blog, bz dengan anak tak sihat, dya tak sihat..stress seminggu silih berganti kami demam..lama jugak danish tak demam, last masa cucuk sebulan..syukur pada Allah..lagi dengan zat n nutrisi dari shaklee, tiap2 pagi wajib dya ambik esp+mealshake+horlick tuk danish tersayang..bila tak ambik rasa bersalah teramat pada danish..mudah-mudahan danish terus membesar dengan sihat dengan izin Allah..amin

bila dah jarang demam, gila sedih babe tengok anak demam..tengok die merengek, tak mau main..tidur nak bertepuk berpeluk..baru dya tahu hati seorang ibu bila dah ada anak..baru tahu macam mana perasaan mama dl time besarkan dya sampai sekarang..mama i love you..hehehe cam mama baca..tak baca pun takpela..meh dya share pic mama kesayangan dya..



okay dah, meh sambung story balik..so sian sangat la..danish demam sekali ngan batuk kahak..so utk ibu-ibu diluar dya nak share batuk kahak ini :

selesema, batuk dan kahak membuatkan baby sukar bernafas dan berasa tidak selesa.  Baby di bawah usia dua tahun memang akan kerap mengalami brochospasm iaitu bengkak dan pengecutan pada paru-paru. Simptom penyakit seperti ini adalah seperti batuk, demam, selesema dan sesak nafas.  Penyakit ini juga boleh di alami oleh orang dewasa tetapi ia akan lebih bermasalah jka di alami oleh baby kerana mereka ini tidak berupaya mengeluarkan kahak dengan sendiri.  Selalunya kanak-kanak di bawah usia 5 tahun sering berhadapan dengan masalah bronkitis atau bronkospasm.

Kebiasaan ibu bapa akan merujuk anak mereka kepada pihak hospital apabila mendapati anak mereka mengalami masalah pernafasan seperti hidung tersumbat, pernafasan berbunyi dan simptom seakan sakit asma.

so kami google, search la info berkaitan kahak anak nie, dan dapat la satu klinik yang memg sesuai tuk anak2 yang alami simptom batuk berkahak..kat wangsamaju area shaklee..Again shaklee..hehee..depan shaklee wangsamaju..landmark kat jusco dan balai polis...Klinik Wangsa di Wangsamaju jumpa dengan Dr Nadhir Khan.  Ramai suggest klinik ni sebab bagus sangat..Prinsip doktor nie adalah bagi lagi anak-anak kita batuk biar kahak keluar..bukan bagi ubat batuk utk terus simpan batuk kahak tue..bagus kan!!

So ini info klinik :
DR NADHIR KHAN 
KLINIK WANGSA
NO 46 JALAN 21/271
SECTION 1
BANDAR WANGSAMAJU (DEPAN SHAKLEE) 
53300 KUALA LUMPUR 
03-41421614



So ini antara barang dan cara yang digunakan, maaf gambar google, bukan dari simpanan dya..hehee dya tak snap pic time danish kena, tak sempat nak snap si danish duk menangis je..huhuhuhu 


cara ini boleh diamal di rumah, Dr Nadir suggest amalkan dirumah untuk bagi anak lebih cepat sembuh kahak dan batuk..tepuk dan guna air panas, wap tu bagi anak cium tau..


Cara sedut kahak..danish kena jugak sedut ini..memang keluar la kahak danish yang dah 7 bulan terkumpul tue..

Alatan yang digunakan.  Ini alat gas utk bagi kahak danish pecah dan tak terkumpul lagi..

Bagi rakan-rakan yang alami naseb yang sama utk anak kesayangan, cepat bertindak sebelum kahak bertukar menjadi kuman yang merebak ke peparu anak tau..biasalah anak kecil mana la reti buang kahak tue kan..so usaha kita untuk bantu anak2 kita ye..sebarang info blh komen disini..dya juga perlukan info berguna dari anda semua..

Nurul Nadia Abd Kudus
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 
017-4739893 





No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved By Ibu Sayang Danish ♥ Design By Qiela Azman