Monday 10 November 2014

BELAJAR DARI KEGAGALAN DAN KESILAPAN

Assalamualaikum

Hai semua, Salam isnin. Mahu review dari buku yg baru dya baca? From Donald J. Trump ; Think Like A Champion

THINK LIKE A CHAMPION 

Buku ingin diolah ke edisi Bahasa Melayu. Buku ini ditulis oleh Robert Kiyosaki dan ia mengisahkan perjalanan seorang Selebriti dan Ahli Perniagaan yang berjaya iaitu Donald J.Trump.

Buku Think Like A Champion ini mengupas falsafah beliau berkenaan cara berfikir dan menikmati kehiduoan bertaraf juara, baik secara profesional mahupun peribadi. Dalam buku ini beliau banyak menyentuh aspek di luar kebiasaan amalan.

ADAKAH KEJAYAAN SESEORANG USAHAWAN DIPENGARUHI OLEH BAKAT SEMULA JADINYA? PADA SAYA, KEJAYAAN ADALAH DARI GABUNGAN BAKAT, USAHA DAN NASIB - DONALD J.TRUMP

Salah satu bab yang sangat dya gemari adalah bab berkaitan BELAJAR DARI KEGAGALAN  DAN KESILAPAN. Tulisan dari bab ini mengajar dya untuk belajar dari setiap masalah, halangan, kesilapan dan kerugian adalah sebahagian daripada asam garam kehiduoan yang perlu kita terima. Dan seharusnya kita boleh berasa terkejut atau takut sekiranya kesilapan itu berlaku.

Antara pelikan yang mngajar dya untuk terus bangkit dari kegagalan  a0dan kesilapan adalah ;

Andai itu terjadi, gagal mahupun  melakukan kesilapan jangan takut atau gentar. Gagal sekali bukan bererti untuk gagal selamanya.  Tabah, kuatkan semangat serta teruskan belajar. Apabila kita bersedia untuk belajar, kita akan daoat belajar sesuatu yang baru. Jadi usah takut untuk melakukan kesilapan ataupu  takut akan halangan. Ini dapat menjadi alat pembelajaran bagi membina sesuatu yang hebat  untuk diri kita. Kita semua mempunyai sesuatu yang dapat dipelajari pada hari ini. Ini nasihat ini, nescaya peluang kita untuk berjaya pasti meningkat secara mendadak.

0174739893
Nurul Nadia Abd Kudus
Shaklee Independent Distributor
971651
SND Empire Enterprise 

No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved By Ibu Sayang Danish ♥ Design By Qiela Azman